fredag 8 november 2013

Det slutgiltiga beskedet.

DÖDEN, DÖDEN, DÖDEN. som Astrid Lindgren sa. Smaka på dom orden, smakar beskt som fan kan jag säja. Har nyss kommit hem från kirurgen i Falun. Tuffa besked vill jag lova, cancern har spridit sej till levern, lungorna och lymfkörtlar. Går ej att operera. Nu blir det onkologen och en plan för hur länge dom kan hålla mej vid liv.
Just nu känns det bara tomt, vet fan inte hur jag skall förhålla mej till det här just nu. Får väl börja rota i allt det praktiska (dödsstäda) tar väl sin lilla tid med allt skit jag dragit på mej sen vi flyttade hit.

6 kommentarer:

  1. Eilert ! Vi mottog beskedet idag från min syster och det smärtar oss alla,vi ägnar alla våra tankar till dig...! Paul Lottie och Lasse !
    stenstroms@yahoo.se

    SvaraRadera
  2. Astrid Lidgren var en mycket klok person...Det finns ingen början och inget slut (Bröderna Lejon hjärta) så även om allt ser hopplöst ut så tappa inte hoppet och optimismen för berg har flyttats tidigare. Kramar till dej och dina nära och kära. Lottie

    SvaraRadera
  3. Hej Eilert! Vilken chock. Det kom tårar. Men som sagt, berg har flyttas tidigare. Kram från BC o Lelle.

    SvaraRadera
  4. Att starka personligheter med stora hjärtan sätts vid sidlinjen och inte längre får vara med, inte längre får skapa fina minnen eller stora visioner, det gör mig så fruktansvärt ont. Det här är den ultimata orättvisan.

    SvaraRadera
  5. Hittade hit via Malins blogg. Vill bara säga att jag är jävligt ledsen för din skull. Stay strong! / Helena

    SvaraRadera
  6. Hej Eilert vi har precis öppnat min hotmail och ser vad du har skrivit vi är i chocktillstånd våra tankar finns hos er. Varma kramar från Amis o Henrik

    SvaraRadera