torsdag 21 november 2013

Dag 13 på den sista resan.

Det har hänt mycket sedan sist. När Margaret kom i går fick jag kraftiga smärtor som höll i sej ett bra tag trotts tablett och spruta. Kan inte varit kul att titta på mej som for som en kålmask i sängen och gnydde.
Till slut avtog smärtan och vi fick lite tid att umgås. Efter en riktigt bra natt anade jag amöban som började vakna till liv igen, fick en till spruta och somnade om. När jag vaknade var det dags för duschning och förberedelser inför transport till operationsavdelningen. Eftersom jag stod på tur bland akuttiderna hade vi ingen aning om när det skulle ske. Äntligen lite medvind, blev min tur på studs. Sövning, insättning av port och gastroskopi. Det visade sej att den stent som behövdes inte fans hemma vare sig i Falun eller Uppsala.
Nu är den beställd från tillverkare och kommer troligen i början nästa vecka.
Som det ser ut får jag permis över helgen, tillbaka på måndag. Onkologen på måndag och stent insättning så fort den kommer.
Det är jävligt omständligt att DÖ kan jag lova. Hade jag vetat innan hade jag väntat till senare.
Min kära son och dotter shoppade en laptop till mej i går som jag fick levererad till mej nu i kväll, installerad och klar. STORT tack mina älsklingar. Nu kan jag blogga och kränga grejor på blocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar