måndag 25 november 2013

Dag 17 på den sista resan.

Efter en jobbig natt var det dags att checka in på kirurgen i Falun. Lite dåliga blodvärden igen, var väl det jag kände av under natten och morgonen. Margareta stannade hos mej ett par timmar, sen åkte hon ner på stan fixade nån julklapp och fick i sej lite mat. Jag sov ett tag. 12.30 var hon tillbaka. Vi gick till onkologen där jag hade möte med läkaren 13:00. Långa givande samtal med läkaren och sedan sjuksköterskan. Nu har jag en behandlingsplan, 08:30 på torsdag får jag min första injektion av cellgifter, sen en omgång till på fredag. I morgon skall jag ner på operation och sövas för att få stent insatt i matstrupen. I kväll får jag nog lite mera nytt blod och näringslösning. Så jag är i form för sövningen i morgon.
Nu tror vi på ett liv efter jul. Stakars grisen som inte kan hoppas på samma sak.

1 kommentar:

  1. Hoppas att det tillför kraft och lindrar så du får det lugnare
    Mats och Gunvor vi tänker på dig och Maggan

    SvaraRadera