söndag 29 december 2013

Vägens ände

 Efter att ha kämpat mot cancern under en tid nu så har vår älskade pappa, make och morfar under gårdagen slutligen somnat in. Det hela gick fort och han slapp lida allt för mycket. Nu är han på en bättre plats där han slipper ha ont, fisken alltid är på hugget och ölen alltid är kall. Tack fina pappa för allt du gett oss och för tiden vi fått med dig!

Vi vill även tacka för alla fina ord och hälsningar som skrivits här på bloggen, det har verkligen uppskattas av Eilert och av oss som stod honom närmast. Om det är någon som känner att de vill bidra med något så ville Eilert inte ha några blommor till begravningen utan hellre ett bidrag till cancerfonden.

Glöm inte att han ville att alla skulle vara glada istället för ledsna, så utbringa gärna en skål för Eilert i nyår och tänk på glada minnen!

10 kommentarer:

  1. Vi utbringar en skål till Eilerts minne på nyårsafton och vi kommer att sakna honom i Korsån!
    Våra varmaste hälsningar till er alla från Monika och Hannu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beklagar och sänder en varm tanke. Mvh kusin Eva ( Hennings dotter)

      Radera
  2. Vi tänker på er alla i denna svåra stund. Men vi kommer att minnas Eilert med glädje från alla roliga minnen vi har. Vi hoppas och tror att många med oss kommer att skåla för honom på nyårsafton.
    Varma nyårskramar från Thomas o Anita

    SvaraRadera
  3. Sorligt med att cancern tog med sig dig till en annan värld men.Eilert du slipper smärtan nu.Vi skålar för honom på nyårsafton. Många kramar från mig Marianne (Stigs dotter)

    SvaraRadera
  4. Du somnade alldeles för ung Eilert, men du slipper smärtorna där du är nu. Många tankar och funderingar blir det..........
    Mvh kusin Ronny

    SvaraRadera
  5. Ibland är livet orättvist o rycker bort fina människor alldeles för tidigt. Jag kan tänka mig att en liten tröst är att du har fått frid o slipper smärtorna. Det är alltid svårare att vara den som blir kvar än den som lämnar. Margareta inget jag säger kan trösta men jag vill att du ska veta att jag tänker på dig o den övriga familjen. Ni får stötta varann i sorgen o vara tacksamma för de dagar ni haft med Eilert. Sänder en riktigt varm kram till er som en liten tröst. Kramar Anita ♥

    SvaraRadera
  6. Varmt deltagande från hjärtat i saknaden av Eilert ~
    Christer ~
    son av Henning Norman

    SvaraRadera
  7. Vil i fred min venn ,hilsen en kollega fra ABB Norge

    SvaraRadera
  8. Jag saknar dej Eilert. Det går inte en dag utan att jag pratar om dej eller citerar dej , "Vi jobbar oss fattiga" , Jag har läst boken som du sa åt mej och jag tror att jag förstår. //Pelle

    SvaraRadera