måndag 9 december 2013

Man kan känna lyck för små saker.

Blodvärde på 141, utskrivning i morgon oj vad skönt. Även om jag åker hem för att vänta på slutet, så är det hem jag åker i morgon. Dofterna, skogen, sjön ja alla vyer som känns hemma. För att inte tala om att ha familjen runt sej, och katterna.
Så här långt under den här resan har varit helt förundrad över hur många som bryr sej om mej, och vilken energi som mina nära lägger på mej. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat ana att jag förtjänat all den kärlek jag bjuds på här och nu. 

3 kommentarer:

  1. Hej, vad skönt att du får åka hem. Kärleken har funnits omkring dej hela tiden såklart. Vi är så dåliga att visa det när allt fungerar. Något för oss alla att tänka på. Fånga dagen/Helena

    SvaraRadera
  2. Känna lycka för små saker är vi fler som känner en dag som denna !
    Jag har sagt det tidigare men säger det igen. Vi är många som uppskattar din härliga personlighet. Du har ett gott hjärta och är alltid rak på sak.
    Det är så lätt att fängslas av dina berättelser som ofta innehåller mycket humor och dråpliga minnen. Jag och min familj uppskattar verkligen den sidan hos dig. Jag kan se en del av morfar i dig. Det är just den sidan som jag kommer ihåg hos honom. En liten Evert finns det allt i dig !
    Det jag försöker säga är att jag inte alls är förvånad över den kärlek och omtanke som visas dig. Det bemötande har du jobbat ihop under åren.
    // Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh vad skönt för dig att åka hem. Vara i det som är ditt. Vila i närhet. Tända så många ljus som finns o fira jul. Tack för att du påminner mej om vad som är viktigt. Och gudarna ska veta att det inte är att städa så många skåp som hellst inför jul. Köpa dom lyxigaste rätta julklapparna. Springa sig halft fördärvad genom butik efter butik efter allt som "måste" vara. Nä. Puh. Njuta av att bara vara. Med dom man tycker om. Grina en skvätt ihop. Skratta hejdlöst åt ingenting. Få bryta ihop emellanåt. Frid! /Karin

    SvaraRadera