måndag 23 december 2013

I dag var vi till stan igen.

Nu är bilen borta, det kom en man på 72 bast med bussen från Östersund. Han gjorde sitt livs bilaffär. men vad fan han var trevlig. och jag behöver ingen bil längre. Dessutom var den betald. Blev ett bidrag till barnen att betala av på sina billån.
I går och i dag har jag börjat känna av smärtan igen, men så länge det inte är värre än att jag kan vara på benen ska jag inte klaga. Nu ska vi snart prova skinkan och revbensspjällen som Magnus och jag fixade i dag. Grilljering av skinkan fick Margareta ta hand om. Spjällen är brynta och sedan kokta i glögg enligt Elmerfors recept.

5 kommentarer:

  1. Skickar en julhälsning till dig och de dina från oss på Huggargatan. Hoppas ni får en lugn o skön helg tillsammans du o dina käraste. Hälsa Maggan o barnen.
    Thomas o Anita.

    SvaraRadera
  2. Hej Eilert. Jag känner inte dig personligen men Margaretha har jag plågat på fotbollsplanen och Zoila är en nära vän o så följer jag din blogg så det känns liksom som jag känner dig ändå. Jag vet att det inte är något jag kan göra el säga .er än att jag tänker ofta på dig o Margareta o din övriga fam.Det är strongt av dig att dela med dig av ditt liv o dina känslor. Tror det stärker många andra i din situation. Önskar er alla en riktigt skän jul när smärtan håller sig borta. Känner att jag vill skicka en julkram till er alla. Så kraaaam från Anita

    SvaraRadera
  3. god jul Eilert med familj ,roligt att läsa att du mår bättre,du verkar ha en underbar familj,från familjen Mohlén som följer din blogg.

    SvaraRadera
  4. God jul från oss alla på brogatan 33 - har gråtit en skvätt på morgonen för att det är din sista jul och lite för att jag saknar våra barn. Skönt att ni får vara tillsammans. Ha det så fint med familjen/Helena

    SvaraRadera
  5. God Jul Långnäset önskas ifrån Paul Lasse och Lottie !

    SvaraRadera