fredag 20 december 2013

I dag körde jag bil för första gången på länge.

I dag tog jag och barnen  Margaretas nya Volvo till ICA för lite jul shopping. Jag fick köra, skönt. Måste säja att XC 60 är en underbar bil. Hur som helst gick det över förväntan. Alltså ännu en dag i förbättringens tecken. Det blir hårda bullar den dagen det vänder åt andra hållet. Men den dagen den sorgen.
Äntligen har jag hittat en fadder till mitt allra härligaste splitcane spö och rulle. Grejorna går tillbaka till den som byggt dom, känns skönt att veta att dom blir omhändertagna.
På måndag kommer en bilköpare från Östersund och hämtar Astran. Sen är det snart slut på leksaker och nyttoprylar jag samlat på mej genom åren. Konstigt nog känns det som en befrielse vart efter som  grejorna försvinner. Även garderoberna gapar glest mot mej när jag tittar in. Det mesta av fritidskläder för sommar och vinteraktiviteter även vanliga kläder som inte längre passar den kroppsform man får på köpet med sjukdomen. Allt har tagits emot med glädje av dom som fått dem. Känns skönt att själv välja vem som ska ha vad i stället för att det ska krånglas efter min bortgång.

2 kommentarer:

  1. I dag blev jag glad!
    Mobilen ringde och det kom upp Eilert. Skyndade mig att svara, klick luren på. Ringde upp omedelbart , härligt att han ägnade mig en tanke mitt i allt julstök.
    Fick då veta att han råkade ringa av misstag!!!
    Men vad gör det en dag som denna, han ringde ju upp om det så bara var av misstag.
    Känn dig nöjd, du har gjort systerdotter glad i dag :)
    // Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Eilert, vi har som många andra följt din blogg,tror att många får sig en tankeställare så här i all julstress,man tar livet så himla föregivet,tror att du har fått många att stanna upp och tänka till lite extra, skönt att höra att du mår skapligt, kommer nog alltid tänka på dig när vi är i Korsån, du var alltid så hjälpsam mot oss,hjälpte Siv att sköta om våran Simba ,när vi var i Thailand i 3 veckor,kommer du ihåg när jag bjöd dig och Harri på grogg och Harri ramlade av stolen ,och sov till halv sju på morgonen, ja du Eilert det var tider det:) vill önska dig och Maggan en riktigt god jul med nära och kära. Uffe&Ing-Marie

    SvaraRadera